Recuperare respiratorie post Covid-19

RECUPERARE RESPIRATORIE LA DOMICILIU – POST COVID 19 !

ANTENAMENTUL MUSCULATURII RESPIRATORII CU DISPOZITIVUL POWERbreathe® Medic Classic sau POWERbreathe Medic Plus

Antrenamentul musculaturii respiratorii – diafragmul, mușchii intercostali (respiratori accesori), si mușchii abdominali – înseamnă antrenarea acestor mușchi utilizând diferite metode și dispozitive de antrenament. Atât musculatura inspiratorie, cât și cea expiratorie pot fi antrenate. Efectele, atât la persoanele sănătoase cât și la pacienții care necesită recuperare respiratorie post COVID-19, BPOC, astm, insuficiență cardiacă, pot fi obținute în zonele de forță și rezistență a musculaturii respiratorii, dispnea si dificultațile respiratorii fiind reduse.

Deși la început poate părea contradictoriu „a pune și mai mult stres pe o musculatură supraîncărcată cronic” prin antrenament, este logic ca majoritatea pacienților cu BPOC, astm, insuficiență cardiacă, inclusiv în procesul de recuperare respiratorie post Covid-19 cu grade diferite de severitate, să facă exact acest lucru. S-a dovedit că puterea și rezistența mușchilor respiratori pot fi îmbunătățite din nou. În plus, există dovezi din ce în ce mai multe că antrenamentul mușchilor respiratori, pe lângă antrenamentul fizic, poate aduce efecte mai bune decât antrenamentul fizic singur, în recuperarea sau îmbunătățirea capacității respiratorii.

Medicul dumneavoastră ar trebui să decidă dacă antrenamentul musculaturii respiratorii (și ce formă de antrenament al mușchilor respiratori) are sens pentru dvs., pe baza măsurătorilor funcției musculare respiratorii.

Efecte deosebit de bune se obțin atunci când există o slăbiciune (semnificativă) a mușchilor respiratori, dificultăți de respirație pronunțate [dispnee] și performanțe fizice generale slabe.

O slăbiciune a mușchilor respiratori este evidentă atunci când Pimax (presiune inspiratorie maximă) este mai mică de 7 kP (kiloPascal-unitate de masură a presiunii) la femei și mai mică de 8 kPa la bărbați.

În BPOC, antrenamentul musculaturii respiratorii este utilizat în cea mai mare parte sub forma antrenării mușchilor inspiratori. Se numește antrenamentul musculaturii inspiratorii (din engleză: Inspriatory Muscle Training = IMT) sau antrenament muscular respirator inspirator. Cea mai bună „metodă” demonstrată științific, pentru generarea stimulului de antrenament ia forma unei „rezistențe” speciale, numită prag de presiune. Prin această metodă de antrenament, trageți cât mai tare aer prin dispozitivul de antrenament POWERbreathe®. Ca rezultat, se creează inițial o presiune (statică), care crește din ce în ce mai mult. Dacă valoarea pragului de rezistenţă setată pe dispozitivul POWERbreathe® este depășită, o supapă se deschide și aerul intră în plămâni. Generarea de presiune statică devine acum o muncă dinamică (deoarece transportă aer) activă a mușchilor respiratori activi. Pe măsură ce inhalarea se apropie de profunzimea maximă posibilă, „forța” sau, cu alte cuvinte, presiunea generată, scade. Valoarea pragului de presiune setată pe dispozitiv nu este atinsă și supapa se închide din nou. O ultimă scurtă generare de presiune statică are loc și inhalarea (care acum nu mai presupune aer) este încheiată, iar aerul ispirat se expiră prin dispozitiv.Rezistența întâmpinată la expirul prin dispozitiv susține expirația – asemănătoare cu expirul cu buzele ţuguiate – prin crearea unei mici „contrapresiuni” (PEP = presiune expiratorie pozitivă). Acest tip de antrenament trebuie înțeles în primul rând ca „antrenament de forță”. Această formă de antrenament al musculaturii respiratorii  poate fi efectuată  de catre pacienţii cu BPOC, astmă, insuficiență cardiacă, recuperare respiratorie post Covid-19. Efectuat în mod adecvat, aduce beneficii semnificative.

Atunci când efectuați antrenamentul musculaturii respiratorii, ca singură măsură sau pe lângă antrenamentul general, au fost dovedite următoarele efecte:

  • Puterea și rezistența mușchilor care ajută la inhalare sunt crescute
  • Este nevoie de mai puțin aer pentru o sarcină comparativ grea (de exemplu, același ritm la mers)
  • Puteți suporta un efort fizic mai mare (de exemplu,să mergeți la plimbare) mai mult timp
  • Mai puține dificultăți de respirație la un efort fizic comparativ greu
  • Îmbunătățirea rezistenței maxime: de exemplu,puteți merge din nou mai repede,sau puteți să urcați scările cu ușurință

Antrenamentul cu POWERbreathe® poate aduce  îmbunătățiri de până la 2 kPa  în 3-4 săptămâni. Câștiguri suplimentare sunt posibile cu un antrenament de lungă durată.

  1. Despachetați dispozitivul și luați corpul principal cu supapa în mână.

 

  1. „Demontați” corpul principal cu supapă rotind-o spre stânga.

  1. Apoi ridicați supapa. Apăsați regulatorul de rezistență și urmăriți pistonul ridicând supapa.

Ceea ce ați mutat acum cu mâna, veți face mai târziu cu aerul inhalat în timpul antrenamentului musculaturii inspiratorii. Acum aruncați o privire mai atentă și încercați să găsiți gradația de pe dispozitiv .

  1. Reglați rezistența o dată ca test

  • Rotirea „în sensul acelor de ceasornic” (numere mai mari) mărește rezistența.
  • Rotirea „în sens invers acelor de ceasornic” (numere mai mici) reduce rezistența.
  1. Ansamblați dispozitivul:

 

*Vă rugăm să rețineți, conceptul nostru de antrenament, pentru implementarea antrenamentului mușchilor respiratori într-un mediu casnic, presupune responsabilitate personală!

* În martie 2006 , după 20 de luni de evaluări riguroase , dispozitivul POWERbreathe® Medic a obținut autorizația de prescriere în Marea Britanie de la Serviciu Național de Sănătate (National Health Service – NHS), prin intermediul Serviciului de Tarifare a Rețetelor (Prescriptions Pricing Authority – PPA, www.ppa.org.uk).

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Select your currency
EUR Euro
0
%d blogeri au apreciat: